Opis placówki
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Wczesnego Wspomagania Rozwoju
Powstała 1 września 2011 roku.
Organem prowadzącym Poradnię jest Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Przemyślu.
Nadzór pedagogiczny nad Poradnią sprawuje Podkarpacki Kurator Oświaty w Rzeszowie.
Celem Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Wczesnego Wspomagania Rozwoju jest organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego i zagrożonego niepełnosprawnością.
Wczesne wspomaganie rozwoju to specjalistyczne zajęcia, których celem jest wspieranie rozwoju dziecka we wszystkich sferach jego funkcjonowania. Zajęcia w ramach WWR prowadzone są przez wykwalifikowanych specjalistów. Dokładny wybór zajęć uzależniony jest od potrzeb dziecka oraz wskazań wynikających z opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.
W ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka specjaliści Poradni:
• ustalają, na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, kierunki i harmonogram działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka;
• opracowują i realizują z dzieckiem i jego rodziną indywidualny program wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka;
• oceniają postępy dziecka, dokonują analizy skuteczności pomocy udzielanej dziecku jego rodzinie;
• wprowadzają zmiany w indywidualnym programie wczesnego wspomagania, stosownie do indywidualnych potrzeb dziecka i jego rodziny.
Oferujemy wieloprofilową terapię dziecka:
• terapię pedagogiczną,
• terapię psychologiczną,
• terapię logopedyczną,
• oraz wspomaganie z zakresu SI
Godziny pracy: od poniedziałku do piątku od godz. 8:00 do 18:00.
Zajęcia realizowane są w wymiarze 4-8 godzin miesięcznie w zależności od potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka. Odbywają się w gabinetach wyposażonych w odpowiedni sprzęt multimedialny oraz pomoce terapeutyczne, w formie indywidualnej a także w grupach 2-3 osobowych. Wszystkie świadczenia realizowane są bezpłatnie. Mogą z nich korzystać dzieci od urodzenia do momentu rozpoczęcia nauki szkolnej.